Ako zvýšiť návštevnosť webu

časť druhá, vyhrňme si rukávy!

Vítam Vás v tejto časti ZLATOKOPIEK, 

v prvom rade by som vám rád predstavil projekt, ktorý som si vybral ako Štartovací. Dôvodov je niekoľko, v prvom rade je to ideálny príklad toho, že začíname so všetkými krokmi v podstate od nuly…

Jedná sa o web https://www.zamocnictvokadar.sk.

Pozrieme sa teda trochu naň:

1, Vizuálna kontrola webu.

Web je orientovaný na zámočnícke práce, firma sa zaoberá výrobou a montážou brán, plotov, zábradlí a kovovýrobou.

Prvotný dojem je fajn, ak si chcem nájsť informácie o konkrétnom produkte, napríklad chcem plot na môj rodinný dom, dostanem sa na podstránku o plotoch na jeden klik z menu na hlavnej stránke.

Mínusy aktálneho webu je hlavne absencia hodnotných informácii o produkte, ktorý som si zvolil, čiže v prvom rade chcem získať nejaké informácie o možnostiach aké firma ponúka, dnes nemá potencionálny zákazník čas na konzultácie k produktom, chce si ich nájsť rovno na webe a až potom keď sa rozhodne že sa dostal na web k odborníkom, ktorý sa tomu rozumejú, môžu návštevníci zvažovať že si nechajú zaslať dopyt na vypracovanie cenovej ponuky.

Tak isto sa pozerá na to aj google robot, ktorý v pravidelnom čase kontroluje všetky weby a hľadá informácie o stránke a jednoducho povedané vzhľadom na relevantné texty zaradí stránku medzi ostatné stránky, ktoré ponúkajú podobné produkty a vzhľadom na hodnotné informácie tie weby s hodnotenjšími informáciami zaradí dopredu vo vyhľadávaní a tie, ktoré majú dobre spracované texty a informácie posúva pred tie, ktoré sú neni na tom obsahovo až tak dobre… veľmi jednoducho povedané a hlavne je to len jeden z kľúčových aspektov, k tomu sa postupne dostaneme v priebehu našich ZLATOKOPIEK. 

Ďalšou dôležitou premennou je samotná konkurencia na webe. Ak budete mať web s produktami a s minimálnym textom a nemáte konkurenciu, je celkom pravdepodobné, že sa viete napriek tomu pomerne rýchlo dostať na prvé miesta vo vyhľadávaní, ak trafíte tie správne kľúčové slová, ktoré naozaj niekto vyhľadáva.

2, Technické riešenie webu.

“Kto neni responzívny, ako keby nebol...”

Donedávna som si to tiež nevedel predstaviť, že sa preklopia aj stavebné činnosti do mobilného prostredia natoľko, že si niekto vôbec dokáže objednať stavebné služby cez mobil a nepotrebuje si predtým naštudovať problematiku  trochu hlbšie. Opak je pravdou ako vidno na ďalšom obrázku, web s tieniacou technikou má už viac návštev cez mobil ako z počítača, i keď na ňom užívateľ trávi menej času, ale dôležité je že odošle dopyt a môže sa ďalej zobchodovať.

Mimochodom už máte svoj Google Analytics implementovaný? Verím že hej a viete si tieto informácie aj sami pozrieť na vašom webe…  🙂 Ak nie, nezúfajte, nie je to pre náš projekt dôležité, ale ak by ste chceli s implementáciou pomôcť, neváhajte sa na mňa obrátiť.

Podľa zistených informácii Zámočníctvokadar.sk beží na službe Webnode…

Vráťme sa ale k mobilnej verzii, je celkom dôležité sa pozrieť na to, ako si na tom stojí váš web. 

Je vaša webová stránka vhodná pre mobilné zariadenia?

Test pre mobilné zariadenia priamo od Googlu si nájdete na tomto odkaze, v našom prípade je výsledok fajn, prešiel testom… práve vďaka Webnode 🙂

Na tomto odkaze si môžete zmerať vaše aktuálne technické riešenie.

GOOGLE ponúka bezplatný nástroj PageSpeed Insight tu zadáte názov vášho webu a Google už spraví to čo má a zmeria vám rýchlosti z pohľadu používateľa vášho webu, prípadne vám odporučí čo by ste mohli zlepšiť.

Rýchlosť webu je takisto jedným z faktorov, ako sa na vás pozerá google robot a či ste dôveryhodná doména a ak používa váš web zlé a zastaralé technológie, môže vás za takéto riešenie penalizovať.

Náš testovaný web je na tom pomerne dobre, MOBIL: 64 a Počítač: 91

Naše odporúčanie: všetky fotografie ukladať v nových formátoch ale hlavne ich prehnať vždy pred zverejnením cez nejaký bezplatný nástroj, pre príklad uvediem jeden online nástroj priamo na webe: tinypng niekedy je možné ušetriť aj polovicu miesta, ale hlavne zrýchlite tým načítavanie vašej web stránky.

3, Náš BOD 0.

Nakoľko nemám prístup k Google Analytics, neviem posúdiť aktuálnu návštevnosť, požiadam majitela webu, aby nám poskytol tieto dáta a tie zverejnil v našej FB skupine Podnikajme spoločne, aby sme vedeli kde začíname a aby sme posun zmerali hlavne po implementácii ZLATOKOPIEK.

Vieme sa riadiť ale aktuálnou Analýzou WEBU, na ktorú som sa pozrel a ktorá  zohľadňuje komplexné aspekty webovej stránky, stupnica 0 až 10 hovorí o aktuálnej pozícii a ako ho vidí Google a ako ho hlavne berie ako dôveryhodnú autoritu. V tomto prípade je to mizerné číslo, ktoré sa bude postupom implementácii ZLATOKOPKY určite meniť…  🙂

Aktuálne začíname so silou domény: 0,13 čo je skoro nula…

V prípade záujmu rovnakú Analyzu WEBU aby ste mali lepšiu predstavu kde sa aktuálne nachádzate s vašim webom si môžete objednať tu. Cena pre vás 5€ - plná cena 15€

alebo....

Ponuka, ktorá sa neodmieta!

V prípade ak chcete analýzu vášho webu ZDARMA, stačí ak mi ponúknete spätný odkaz na vašom webe a táto analýza je pre vás uplne ZDARMA.

4, Chyby na webe.

Web je pomerne jednoduchý s pár podstránkami, takže žiadne závažnejšie chyby nie sú známe, čo je však dôležité hneď potrebujeme doplniťopraviť META DESCRIPTION (popis stránky).

Je to vlastne popis jednotlivých podstránok, aktuálne sú v popise len vypísané kľúčové slová, takže si Google robot doplní text, aký uzná za vhodné.

PRÍKLAD:

Aktuálny META DESCRIPTION: 

zámočníctvo, brány, ploty, motory, brany, branky, ploty, zabradlia, kovovýroba, železo, zamocnictvo, zamkova dlazba,Posuvné brány, Samonosné brány, Krídlové brány, Motory pre brány, Motory pre posuvné brány, Motory pre krídlové brány

 

NÁVRH: 

Kvalitné ploty a brány od Slovenského výrobcu, rýchle dodanie, precízna montáž.Brány, ploty a zábradlia za trvale najnižšie ceny Bratislava a okolie. 

POZOR!!!

Meta description by mal mať maximálne 150 znakov a každá podstránka musí mať svoj vlastný popis ten by mal zohľadňovať to, čo sa na podstránke nachádza.

Dôležité upozornenie: pri bežnom testovaní mi pomerne často vyskakovali odkazy na weby www.zamocnictvo-kadar.webnode.sk a www.kadarmont.sk  predpokladám že sú to staré domény, ktoré už nefungujú. Prvý menovaný je aspoň premserovaný na nový, ale kadarmont.sk nie je a to je veľká škoda... V prípade ak ste mali získané nejaké spätné odkazy na starých weboch, tieto sa vám neprenášajú a mohli ste prísť o zaujímavé dôveryhodné domény a návštevnosť, ktoré odkazovali na tento starý web. Pred akoukoľvek zmenou názvu si dobre zvážte následky tejto zmeny, ktoré môžu ovplyvniť vašu návštevnosť a hlavne dôveryhodnosť.

Takéto zmeny odporúčam len v prípade ak máte na to naozaj dobrý dôvod, nakoľko aj vek domény je pomerne hodnotný údaj o dôveryhodnosti celého webu a vašich služieb.

5, Kľúčové slová.

Konečne sme sa dopracovali až sem, a mám hneď jednu otázku. Viete na aké slová by ste mali, resp na aké kľúčové slová sa niekde vo vyhľadávaní zobrazujete? Nie? Tak sa poďme na to pozrieť.

Začíname teda zľahka a pozrieme sa na kľúčové slová, ktoré sú aktuálne v popise web stránky:

zámočníctvo, brány, ploty, motory, brany, branky, ploty, zabradlia, kovovýroba, železo, zamocnictvo, zamkova dlazba,Posuvné brány, Samonosné brány, Krídlové brány, Motory pre brány, Motory pre posuvné brány, Motory pre krídlové brány

Na jednoduchú analýzu vám postačí nástroj MarketingMiner v základnej bezplatnej verzii tento budem aktuálne používať aj ja pre tieto naše účely.

Detailné informácie si nájdete v tomto videu:

ÚLOHA k dnešnej časti:

Zanalyzujte si nástrojom MarketingMiner všetky kľúčové slová, ktoré považujete vo svojej profesii za dôležité + si poznačte aj konkurenciu a skúste sa pozrieť na ich web stránky, a skúste sa zamyslieť nad tým, prečo sa zobrazujú tak vysoko vo vyhľadávaní na prvých miestach.

Zároveň sa pozrite na kľúčové slová, ktoré vám MarketingMiner ponúkne a tie si tiež poznačte.

6, Spätné odkazy LINKBUILDING.

Spätné odkazy sú dôležitou súčasťou každej zdravej domény a hovorí o tom, že ak na vás odkazujú zaujímavé weby, budete patriť medzi odborníkov vo svojej profesii.

Dáva to zmysel? Verím že áno, tak sa zamyslite hneď nad tým, koho viete požiadať o spätný odkaz, či už sa jedná o zákazníka, dodávateľa, známeho, alebo zvažujete nejaký platený PR článok. 

Oficiálne Google neuznáva kúpu platených článkov, ale realita je úplne iná a hlavne kvalitný článok, na Slovensku napríklad www.pravda.sk, www.mojdom.sk, www.topky.sk vás môže posunúť v dôveryhodnosti oveľa vyššie. Bohužial, takýto hodnotný platený článok vás môže vyjsť na stovky eur, takže je potrebné hľadať iné možnosti odkial viete získať tieto spätné odkazy či už lacnejšie, alebo zdarma. Samozrejme ak to myslíte vážne s vašim webom, ak máte naozaj veľkú konkurenciu a tá už začala s takýmto linkbuildingom, tak budete musieť hľadať aj vy podobné možnosti získavania spätných odkazov.

Tento web nemá v podstate žiadne spätné odkazy, ak nepočítame dva katalógy azet.sk a zoznam.sk, okrem iného, všetko nad 50 je super....

AKO NA TO: tu sú bezplatné možnosti obmedzené, ale ak si zadáte do vyhľadávača v tomto prípade web: www.zamocnictvokadar.sk zistíte kde sa takýto odkaz nachádza:

Otázka je, či ste tam aj vy...

 

A ako je na tom konkurencia?

Máte celkom šťastie, že toto zrovna nie je nejaká konkurenčná sebevražda, existujú kategórie, ktoré investujú neustále do budovania kvalitných odkazov a tie sa môžu pohybovať aj v tisíckach domén….

 

TIP PRE VÁS: pozrite sa na konkurenciu a skúste nájsť ich spätné odkazy, tam kde získala vaša konkurencia spätný odkaz, skúste ho získať tiež.:-) (registráciou, napísaním článku, kúpením odkazu, článku, odbornou radou ak sa jedná o blog…)

Bohužiaľ tu nepoznám bezplatný nástroj ako zistíte kde má vaša konkurencia všetky spätné odkazy a akú majú Doménovú autoritu, v prípade záujmu o komplexný zoznam sa pozrite na našu Analýzu LINKBUILDING vašej konkurencie, z čoho sa dozviete kto je vaša najväčšia konkurencia na webe a kde všade získali, resp majú umiestnený spätný odkaz a aký autoritu má tento odkaz na ktorej web stránke.

Z takejto analýzy môžete začať budovať vás odkazový profil, je to ideálny štart na okamžité budovanie trvalých a kvalitných spätných odkazov pre vašu doménu.

TIP: ak zanalyzujete vašich 5 konkurentov, kde majú oni spätné odkazy a vám sa podarí získať odkaz zo všetkých 5 konkurentov, kto si myslíte že bude mať väčšiu doménovú autoritu a bude sa zobrazovať na vyšších pozíciách? No predsa vy… 🙂

Netreba zaspať však na vavrínovch lebo aj konkurencia zistí že sa tlačíte na ich priečky, tiež sa bude snažiť získať ďalšie spätné odkazy a preto aj vy musíte stále hľadať možnosti kde si viete pomôcť takouto legálnou technikou k vyššej dôveryhodnosti.

TIP2: v prípade záujmu sa môžeme detailnejšie pozrieť v nejakej ďalšej časti ZLATOKOPIEK aj na to, ako si pripravit taký jednoduchý linkguilding plán a kde získavať inšpirácie na spätné odkazy, prípadne kde ich nakupovať za rozumný peniaz.

7, BLOG.

Máte už BLOG na vašom webe? Že nie? Tak blog bude čoskoro vašou najdôležitejšou časťou webu.

ZLATOKOPKA je systém pridávania dôležitého obsahu na vašom webe a pre tieto potreby sa najlepšie hodí práve BLOG. Ak ho máte, super, ak ho nemáte, tak prosím uvažujte už teraz nad tým, ako by ste ho vedeli zakomponovať do vašej aktuálnej web stránky.

Samotný blog si preberieme podrobnejšie nabudúce a hneď sa aj pustíme do budovania našich prvých kľúčových pozícii priamo zo ZLATOKOPKY.

8, ZÁVER DNEŠNEJ ČASTI.

Budem rád za akúkoľvek spätnú väzbu, prípadne za vaše postrehy a pokroky, ak máte aj akékoľvek otázky, píšte prosím sem do komentára, alebo priamo do našej skupiny Podnikame spoločne.

Všetky vaše pokroky a zistenia prosím smerujte do uzavretej FB skupiny, vaše informácie sa nedostanú mimo skupinu a hlavne každý kto pracuje na ZLATOKOPKÁCH rovnako ako vy môže od každého dostať spätnú väzbu, návrhy na zlepšenie alebo rady, ako pokračovať ďalej.

Ďalším bonusom je moja bezplatná podpora, takže neváhajte a prihláste sa do našej uzavretej FB skupiny Podnikajme spoločne.

BONUS PRE VÁS:

Každý z vás, kto sa pridá do našej uzavretej FB skupiny Podnikajme spoločne získa odo mňa jedno vybraté kľúčové slovo zo ZLATOKOPKY, ktoré pár dní po nasadení na webe by malo prinášať okmažite návštevnosť. Čo pre to musíte spraviť? 

Aby som vás trochu nakopol do AKCIE, je potrebné z vašej strany:  

  • - zaslať screen z vášho aktuálneho stavu o vašej reálnej návštevnosti či už z vášho Google Analytics, alebo iného systému, ktorý máte nasadený na vašom webe. Ak nič také nemáte, pre tieto účely je vhodným riešením aj naša analýza Aktuálneho stavu WEBU.
    - zašlite nám konkrétne kľúčové slová, na ktoré si myslíte, že by sa mala vaša firma zobrazovať na popredných pozíciách, prípadne ktoré ste vy identifikovali na základe nástroja MarketingMiner 
    - zašlite nám adresu vášho webu
    - zašlite nám weby, ktoré si myslíte že sú vaša najväčšia konkurencia

Na základe dodaných údajov sa pozriem na váš web a identifikujem jedno kľúčové spojenie, ktoré má hľadanosť a nikto ďalší naň necieli, čiže po úprave na vašom webe do pár dní budeme vedieť zmerať váš pokrok a tento pokrok aj zverejníme v našej FB skupine.

Verím že aj tento drobný bonus vás nakopne k dôležitej práci na vašom webe tak, aby ste čo najskôr pocítili výsledky v podobne návštevnosti a väčšieho záujmu o vaše produkty či služby.

A čo nás čaká v ďalšej časti? Pozrieme sa na vaše pokroky a hlavne začneme pracovať a identifikovať ZLATOKOPKU a pôjdeme rovno o AKCIE s vybranými kľúčovými spojeniami.

Budem rád, ak sa pripojíte do našej súkromnej Facebookovej skupiny Podnikajme spoločne, kde budeme zverejňovať všetky naše pokroky a postupy, ktoré by ste mohli počas svojej ZLATOKOPKY potrebovať, prípadne všetky vaše otázky píšte rovno do skupiny, kde sa budeme snažiť zodpovedať každý dopyt.

Prvé projekty na ktorých budeme postupne pracovať čoskoro pribudnú v našej FB skupine, tam si nájdete všetky zverejnené dáta k nim.

Ak máte otázky, smelo sa pýtajte.

Za každý komentár, prípadne postreh  Vám budem vďačný:

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité výhradne pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov