Ako zvýšiť návštevnosť webu
časť prvá, meraj a vyhodnocuj
Čokoľvek sa rozhodneme robiť so svojím podnikaním na internete, či už začneme nakupovať reklamy alebo robiť nejaké zmeny na webe, malo by to mať hlavu a pätu a hlavne by sme mali vedieť posúdiť, či sa naše náklady za reklamu, alebo náklady do nového webu nejako prejavia na našej návštevnosti.
V prípade ak sa zákazník objaví na našom webe, a nič nekúpi alebo nepožiada o dopyt našich produktov alebo služieb, to už je ďalšia kapitola sama o sebe, ktorej sa budeme venovať v nejakej pokročilejšej časti v prípade ak bude záujem.
Na úvod, skôr ako začneme si nastavíme samotné meranie návštevnosti webu. Najpoužívanejším nástrojom, ktorý vieme využiť a je hlavne ZDARMA je Google Analytics *.
Samozrejme meranie návštevnosti nie je podmienkou pre úspešný web, ale je fajn, ak si viete overiť aktuálnu návštevnosť a ak si viete overiť aj či sa vám podarilo pokročiť vo zvyšovaní návštevnosti po ZLATOKOPKE.
* našiel som pre vás postup ako si vytvoriť účet v Google Analytics a ako si ho viete naimplementovať na svoj web. Postup nájdete tu: štatistiky návštevnosti cez Google Analytics
Vybral som si viacero projektov pre pomoc pri ZLATOKOPKE a začnem hneď jedným z nich, jendá sa o web www.fitmaminy.sk ktorý je v podstate v plienkach, čiže na začiatku s minimálnou organickou, (rozumejme prirodzenou návštevnosťou). Tu už máme nastavený Google Analytics, takže aktuálnu návštevnosť si vieme pozrieť tu, nastavil som rozsah od 1.1.2021:
Návštevy, ktoré “trhajú rekordy” sú všetko príspevky, ktoré sa postujú na Facebook Fitmaminy, takže ak sa tam objavi nejaké zaujímavé video, tak si používatelia nájdu cestu a prekliknú sa aj na samotný web na tento BLOG.
Organickú, čiže rozumejme neplatenú návštevnosť tento web nemal prakticky žiadnu ako je vidno na ďalšom obrázku:
Akonáhle som tento web Fitmaminy.sk z analyzoval a vyhodnotil všetky získané dáta, vypadla mi z toho ZLATOKOPKA, čo v preklade znamená kľúčové slovné spojenia, ktoré sa síce vyhľadávajú na webe, ale žiadna konkurencia na nich necieli!!! No nie je to úžasné? Verím že áno, hneď som si aj túto teóriu overil a po implementácii ZLATOKOPKY sme sa dostali s kľúčovým spojením
Guma na cvičenie Lidl - mesačná hľadanosť 880 - Pozícia Google za dva dni: 5 miesto, čiže TOP10 !!!
Čo je teda cieľom ZLATOKOPKY?
Identifikovať všetky hľadané slovné spojenia, na ktoré nikto, alebo skoro nikto necieli, pripraviť hodnotný obsah a pridať ho na svoj vlastný web.
Ako by to mohlo u vás vyzerať po ZLATOKOPKE s návštevnosťou?
Je to len na vás, či využijete tento spôsob získania zákazníkov, alebo nie... je tu pre vás a hlavne ZDARMA.
Budem rád, ak sa pripojíte do našej súkromnej Facebookovej skupiny Podnikajme spoločne, kde budeme zverejňovať všetky naše pokroky a postupy, ktoré by ste mohli počas svojej ZLATOKOPKY potrebovať, prípadne všetky vaše otázky píšte rovno do skupiny, kde sa budeme snažiť zodpovedať každý dopyt.
Prvé projekty na ktorých budeme postupne pracovať čoskoro pribudnú v našej FB skupine, tam si nájdete všetky zverejnené dáta k nim.
Ak máte otázky, smelo sa pýtajte.
Za každý komentár, prípadne postreh Vám budem vďačný:
Dobrý deň prajem, naozaj inšpiratívna Zlatokopka… Ja mám problém takisto s návštevníkmi na mojom webe, píšm vám súkromú správu, keďze Analytics je pre mna španielska dedina, ale veľmi rada si nechám všetko nastaviť ak je to možné z vašej strany….
Dobrý deň, ďakujem za váš komentár, pozriem sa na vašu správu. Google Analytics ak v ňom neplánujete pracovať ďalej slúži v tomto prípade len ako odrazový mostík pre zistenie aktuálnej návštevnosti, v prípade ak máte nejaké iné meranie, určite poslúži aj to vaše pôvodné na rovnaký učel.
Zaujímavá myšlienka a určite budem rada, ak by ste sa pozreli niekedy na kadernictvo… 🙂
Pozdravujem Jana, ano, mozem sa najblizsie pozriet na kadernictvo, staci sledovat nas FB urcite v najblizsej dobe pridam ku kadernictvu nieco pre vas, verim ze hodnotne inspiracie… 🙂